Tal (Fase 1)
Eleven kan anvende naturlige tal til at beskrive antal og rækkefølge / Eleven har viden om enkle naturlige tal
Tal (Fase 2)
Eleven kan anvende flercifrede naturlige tal til at beskrive antal og rækkefølge / Eleven har viden om naturlige tals opbygning i titalssystemet
Regnestrategier (Fase 1)
Eleven kan foretage enkle beregninger med naturlige tal / Eleven har viden om strategier til enkle beregninger med naturlige tal
Statistik (Fase 1)
Eleven kan anvende tabeller og enkle diagrammer til at præsentere resultater af optællinger / Eleven har viden om tabeller og enkle diagrammer
Repræsentation og symbolbehandling (Fase 1-3)
Eleven kan anvende konkrete, visuelle og enkle symbolske repræsentationer / Eleven har viden om konkrete, visuelle og enkle symbolske repræsentationer, herunder interaktive repræsentationer
Kommunikation (Fase 1)
Eleven kan deltage i mundtlig og visuel kommunikation med og om matematik / Eleven har viden om enkle mundtlige og visuelle kommunikationsformer, herunder med digitale værktøjer
Kommunikation (Fase 2)
Eleven kan vise sin matematiske tænkning med uformelle skriftlige noter og tegninger / Eleven har viden om forskellige former for uformelle skriftlige noter og tegninger
Kommunikation (Fase 3)
Eleven kan anvende enkle fagord og begreber mundtligt og skriftligt / Eleven har viden om enkle fagord og begreber