Geometrisk tegning (Fase 1)
Eleven kan beskrive egne tegninger af omverdenen med geometrisk sprog / Eleven har viden om geometriske begreber
Måling (Fase 1)
Eleven kan beskrive længde, tid og vægt / Eleven har viden om længde, tid og vægt
Måling (Fase 2)
Eleven kan anslå og måle længde, tid og vægt / Eleven har viden om standardiserede og ikke-standardiserede måleenheder for længde, tid og vægt samt om analoge og digitale måleredskaber
Ræsonnement og tankegang (Fase 1-2)
Eleven kan besvare og stille matematiske spørgsmål / Eleven har viden om kendetegn ved matematiske spørgsmål og svar
Ræsonnement og tankegang (Fase 3)
Eleven kan give og følge uformelle matematiske forklaringer / Eleven har viden om enkle matematiske forklaringer
Kommunikation (Fase 1)
Eleven kan deltage i mundtlig og visuel kommunikation med og om matematik / Eleven har viden om enkle mundtlige og visuelle kommunikationsformer, herunder med digitale værktøjer
Kommunikation (Fase 3)
Eleven kan anvende enkle fagord og begreber mundtligt og skriftligt / Eleven har viden om enkle fagord og begreber
Hjælpemidler (Fase 1-2)
Eleven kan anvende enkle hjælpemidler til tegning, beregning og undersøgelse / Eleven har viden om konkrete materialer og redskaber