Geometrisk tegning (Fase 1)
Eleven kan beskrive egne tegninger af omverdenen med geometrisk sprog / Eleven har viden om geometriske begreber
Geometrisk tegning (Fase 2)
Eleven kan tegne enkle plane figurer ud fra givne betingelser og plane figurer, der gengiver enkle træk fra omverdenen / Eleven har viden om metoder til at tegne plane figurer, herunder med et dynamisk geometriprogram
Geometriske egenskaber og sammenhænge (Fase 2)
Eleven kan kategorisere plane figurer efter geometriske egenskaber / Eleven har viden om geometriske egenskaber ved plane figurer
Kommunikation (Fase 2)
Eleven kan vise sin matematiske tænkning med uformelle skriftlige noter og tegninger / Eleven har viden om forskellige former for uformelle skriftlige noter og tegninger
Kommunikation (Fase 3)
Eleven kan anvende enkle fagord og begreber mundtligt og skriftligt / Eleven har viden om enkle fagord og begreber
Problembehandling (Fase 3)
Eleven kan løse enkle matematiske problemer / Eleven har viden om enkle strategier til matematisk problemløsning
Ræsonnement og tankegang (Fase 3)
Eleven kan give og følge uformelle matematiske forklaringer / Eleven har viden om enkle matematiske forklaringer