Sandsynlighed (Fase 1-2)
Eleven kan udtrykke intuitive chancestørrelser i hverdagssituationer og enkle spil / Eleven har viden om chancebegrebet
Sandsynlighed (Fase 3)
Eleven kan udtrykke chancestørrelse ud fra eksperimenter / Eleven har viden om chanceeksperimenter
Statistik (Fase 2)
Eleven kan gennemføre statistiske undersøgelser med enkle data / Eleven har viden om enkle metoder til at indsamle, ordne og beskrive enkle data
Statistik (Fase 3)
Eleven kan gennemføre statistiske undersøgelser med forskellige typer data / Eleven har viden om enkle metoder til at indsamle, ordne, beskrive og tolke forskellige typer data, herunder med regneark
Modellering (Fase 1-2)
Eleven kan undersøge enkle hverdagssituationer ved brug af matematik / Eleven har viden om sammenhænge mellem matematik og enkle hverdagssituationer
Modellering (Fase 3)
Eleven kan tolke matematiske resultater i forhold til enkle hverdagssituationer / Eleven har viden om sammenhænge mellem matematiske resultater og enkle hverdagssituationer
Kommunikation (Fase 2)
Eleven kan vise sin matematiske tænkning med uformelle skriftlige noter og tegninger / Eleven har viden om forskellige former for uformelle skriftlige noter og tegninger
Kommunikation (Fase 3)
Eleven kan anvende enkle fagord og begreber mundtligt og skriftligt / Eleven har viden om enkle fagord og begreber
Ræsonnement og tankegang (Fase 3)
Eleven kan give og følge uformelle matematiske forklaringer / Eleven har viden om enkle matematiske forklaringer