Regnestrategier (Fase 1)
Eleven kan udføre sammensatte beregninger med rationale tal / Eleven har viden om regningsarternes hierarki
Regnestrategier (Fase 2)
Eleven kan udføre beregninger vedrørende procentuel vækst, herunder rentevækst / Eleven har viden om procentuel vækst og metoder til vækstberegninger i regneark, herunder viden om renter, lån og opsparing
Modellering (Fase 2)
Eleven kan gennemføre modelleringsprocesser, herunder med inddragelse af digital simulering / Eleven har viden om elementer i modelleringsprocesser og digitale værktøjer, der kan understøtte simulering
Repræsentation og symbolbehandling (Fase 1-2)
Eleven kan argumentere for valg af matematisk repræsentation / Eleven har viden om styrker og svagheder ved repræsentationer, der udtrykker samme matematiske situation
Kommunikation (Fase 1)
Eleven kan kommunikere mundtligt og skriftligt med og om matematik med faglig præcision / Eleven har viden om fagord og begreber samt enkelt matematisk symbolsprog