Formler og algebraiske udtryk (Fase 1)
Eleven kan beskrive sammenhænge mellem enkle algebraiske udtryk og geometriske repræsentationer / Eleven har viden om geometriske repræsentationer for algebraiske udtryk
Funktioner (Fase 1)
Eleven kan anvende lineære funktioner til at beskrive sammenhænge og forandringer / Eleven har viden om repræsentationer for lineære funktioner
Funktioner (Fase 2-3)
Eleven kan anvende ikke-lineære funktioner til at beskrive sammenhænge og forandringer / Eleven har viden om repræsentationer for ikke-lineære funktioner
Placeringer og flytninger (Fase 2-3)
Eleven kan undersøge sammenhænge mellem kurver og ligninger / Eleven har viden om metoder til at undersøge sammenhænge mellem kurver og ligninger, herunder med digitale værktøjer
Statistik (Fase 2)
Eleven kan undersøge sammenhænge i omverdenen med datasæt / Eleven har viden om metoder til undersøgelse af sammenhænge mellem datasæt, herunder med digitale værktøjer
Modellering (Fase 1)
Eleven kan afgrænse problemstillinger fra omverdenen i forbindelse med opstilling af en matematisk model / Eleven har viden om strukturering og afgrænsning af problemstillinger fra omverdenen
Modellering (Fase 3)
Eleven kan vurdere matematiske modeller / Eleven har viden om kriterier til vurdering af matematiske modeller
Repræsentation og symbolbehandling (Fase 1-2)
Eleven kan argumentere for valg af matematisk repræsentation / Eleven har viden om styrker og svagheder ved repræsentationer, der udtrykker samme matematiske situation