Tal (Fase 1)
Eleven kan anvende decimaltal og brøker i hverdagssituationer / Eleven har viden om brøkbegrebet og decimaltals opbygning i titalssystemet
Regnestrategier (Fase 2)
Eleven kan udvikle metoder til beregninger med decimaltal, enkle brøker og negative hele tal / Eleven har viden om strategier til beregninger med decimaltal, enkle brøker og negative tal
Algebra (Fase 1)
Eleven kan finde løsninger til enkle ligninger med uformelle metoder / Eleven har viden om lighedstegnets betydning og om uformelle metoder til løsning af enkle ligninger
Algebra (Fase 2)
Eleven kan anvende enkle algebraiske udtryk til beregninger / Eleven har viden om variables rolle i formler og om brug af variable i digitale værktøjer
Repræsentation og symbolbehandling (Fase 1-2)
Eleven kan oversætte regneudtryk til hverdagssprog / Eleven har viden om hverdagssproglige oversættelser af regneudtryk
Modellering (Fase 1-2)
Eleven kan gennemføre enkle modelleringsprocesser / Eleven har viden om enkle modelleringsprocesser