Sandsynlighed (Fase 1)
Eleven kan anvende udfaldsrum og tællemåder til at forbinde enkle sandsynligheder med tal / Eleven har viden om udfaldsrum og tællemåder
Sandsynlighed (Fase 2)
Eleven kan beregne sammensatte sandsynligheder / Eleven har viden om sandsynlighedsmodeller og sandsynlighedsberegninger
Sandsynlighed (Fase 3)
Eleven kan anvende sandsynlighedsregning / Eleven har viden om statistisk og teoretisk sandsynlighed
Modellering (Fase 3)
Eleven kan vurdere matematiske modeller / Eleven har viden om kriterier til vurdering af matematiske modeller
Ræsonnement og tankegang (Fase 3)
Eleven kan udvikle og vurdere matematiske ræsonnementer, herunder med inddragelse af digitale værktøjer / Eleven har viden om enkle matematiske beviser
Kommunikation (Fase 3)
Eleven kan kommunikere mundtligt og skriftligt om matematik på forskellige niveauer af faglig præcision / Eleven har viden om afsender og modtager forhold i faglig kommunikation